tisdag 1 januari 2008

Dålig start

Jag gillar inte nyårsfirande... det brukar alltid spåra ur.

ca kl 17
Jag går och lägger mig för att ta en liten tupplur... är lite små sömnig. Jag lägger mig med kläder på under täcket och sommnar.

kl 19.00
En hemsk bildlös dröm river i mitt huvud. Röster i det mörka skriker "UPP! NEJ! UPP!"
Jag vaknar flämtandes av dem hemska drömmen och mina armar och ben fäktar i små rörelser.
Av någon anleding ligger jag och tittar på min toalett. Vem har bärt in mig i duschen?
Är det här en dröm. Jag reser mig yrt och afärdar allt som en knäpp drömm. Men då ser jag i min spegelbild att halva ansiktet är rött.
I ett 3 cm lång jack mitt i pannan rinner det blod. Långsamt får jag minnen utav att jag skulle gå på toaletten. Jag måste ha svimmat. I panik tvättar jag av ansikltet, men det är lönlöst efter som det bara kommer nytt blod. Sedan springer jag ut, för jag har inget nummer till taxi så jag vill fråga någon. Just då kommer en buss, som jag istället hoppar på.
Som en Zombie som blivit skjuten i huvudet går jag på bussen och säger "mooooore brains, mooooore brains".

kl 19.10
På akuten är det många människor, men jag slapp vänta. De tog mig till en sköterska direkt som sa att jag måste sys och lade om såret. Sedan tog de blodtryck och annat mojs för att ta reda på varför jag svimmat.

kl 19.30
"vänta här så kommer doktorn om en stund"

kl 23.50
Definationen av "en stund" på sjukhus är ca 1/2 ggr så långt som "en stund" i helvete, och 3 ggr så långt som en tjejs "en stund" när man handlar.

kl 23.50
Doktorn kommer och låter mig göra några kordinationstest. Han kommer fram till att mitt balanssinne är perfekt och att jag nog svimmade i en kombination av att resa mig fort och dåligt med mat. Sedan börjar han sy.

kl 0.00
"Gott nytt år" sa doktorn medans han sydde.
"Gott nytt år" sa jag under det gröna skynket på mitt ansikte.
Utanför hör man hur raketernas intesitet ökar.

kl. 0.20
Går hem med 6 stygn i pannan. sätt två muttrar på min hals och jag ser ut som frankenstein.

Det värsta är att det inte är mitt sämsta nyår. Den förtjänar en andra placering.
Mitt alldra värsta nyår spänderade jag, Håkan,Matz och peter på Rabarber. Ja gott folk, slå huvudet i toaletten är roligare än Rabarber på nyår!

1 kommentar:

Jonna sa...

Din stackare, hoppas du får fira en bra nyår detta året istället, bara 364 dagar kvar :) Får du något häftigt ärr tro? Vad hände egentligen på Rabarber?